Jag påverkar din kundresa
Ibland hör företag av sig till mig med önskan om att köpa ett nedslag på Instagram eller här på sararonne.se. Jag gör inte sådana jobb. Istället jobbar jag framgångsrikt på lång sikt med att påverka ditt företags kundresa, förutsatt att jag uppskattar och kan rekommendera den tjänst eller produkt som du marknadsför.
Jag vet att jag kan göra skillnad för ditt varumärke, det visar uppföljningar från tidigare samarbeten. Därför säljer jag paketerat innehåll med fokus på värde för den som följer mig och lyssnar till mina rekommendationer. Jag förflyttar människor närmre köp och som duktig marknadsförare så vet du såklart värdet av det. Min strategi för framgångsrika advertorials innebär ett professionellt förhållningssätt till mitt förtroendekapital. Det innebär att jag jobbar med partners över lång tid, att jag bara har ett visst antal partners samtidigt och att mina partners verkar i olika branscher.
I februari 2019 gav jag en intervju för Sportfack om livet som influencer
Klicka här för fler exempel på medverkan i redaktionell media
5 snabba om Sara Rönne
Sararonne.se har 25-30 000 besök per månad
Genom @sararonne på Instagram når jag ut till 25-50 000 konton per månad, med en following på snart 12k.
Mina följare är välutbildade hälsoaktiva kvinnor mellan 30-45 år som gärna investerar tid och pengar i sitt välmående
Jag har utsetts till en av ”sportbranschens mäktigaste”
Sararonne.se och @sararonne bedrivs kommersiellt, innehållet ingår i verksamheten OffPist Management AB, 556610-0870.
Kontakta mig på sara@offpistmanagement.se
Exempel på kunder 2022
Microsoft. Jag har jobbat med Microsoft Sverige i flera år med innehåll som fokuserat på work-life balance, hållbart liv, workations och personlig framgång. Mitt innehåll har utnämns till best practice när bolaget gjort internationella jämförelser. Framgång har mätts i engagemang.
Läs tex: Först du sedan världen eller Mitt jobb som digital nomad
Alfa sko. Norska outdoorföretaget Alfa har inte synts så mycket på den svenska marknaden tidigare. Där gjorde jag skillnad med ett tre månaders upplägg med innehåll. Mitt mål var att göra relevant innehåll som värderades tillräckligt mycket för att sparas ner samtidigt som det innehöll produktinformation. På Instagram sparades detta innehåll ned mer än 100 gånger, till exempel. Framgång har också mätts i klick till sajt.
Silva. Silva jobbar med målgrupperna adventure seekers och pulse lovers och jag tillhör båda. Jag använder också produkter från Silva ofta i mitt liv. Det märks att jag är trovärdig. När jag gjorde innehåll med en kampanjkod som var lägre än de kampanjkoder som vanligtvis delas så blev mitt resultat likvärdigt med en influencer med 10 gånger fler följare, vars genererade försäljning blivit benchmark för alla samarbeten med försäljningsfokus. Min framgångsnyckel var en uttänkt publiceringsstrategi som innehöll alla format med tydligt tänk kring kundresan från awareness till decision.
Visit Dalarna. Destinationsmarknadsföring är ett av mina expertområden som influencer men också som destinationsutvecklare. Mitt samarbete med Visit Dalarna sträcker sig över flera säsonger och flera år vilket gör att mitt innehåll är tidlöst som jag ofta återkommer till. Mitt innehåll används till nyhetsbrev och tryckt magasin med Visit Dalarna som avsändare. Eftersom jag gör innehåll som mina följare längtar till, och som även engagerar de som redan känner till platsen, så är engagemanget ofta väldigt högt* (*högre än mitt osponsrade innehåll).
Fler exempel på uppdragsgivare: Destination Åre, Widforss.se, Leksands Knäckebröd, Helgabad, Icebug, Trucker, Speedo, Seger, Auclair, Craft, Svenska Turistföreningen, Region Jämtland Härjedalen, The Winery Hotel och Svenska Kyrkan.
Kontakta mig på sara@offpistmanagement.se